Vi tager ansvaret for dine personlige oplysninger alvorligt og behandler data med fortrolighed. Vi indhenter ikke mere data end nødvendigt for at levere vores bogholderitjenester.
Kategorier af oplysninger Vi behandler almindelige kategorier som:
- Kontaktoplysninger (navn, telefon, email, adresse)
- CPR-nummer og billedlegitimation (jf. hvidvasklovens krav)
- Økonomiske data og bogføringsoplysninger
- Kommunikation via email/telefon
- Cookies på hjemmesiden
Retsgrundlag
- Kontraktopfyldelse (bogholderitjenester)
- Juridisk forpligtelse (bogføringsloven, hvidvaskloven)
- Berettiget interesse (kundeservice)
IT-systemer og datasikkerhed Vi benytter udelukkende godkendte økonomisystemer, jf. bogføringslovens krav til IT-systemer foruden godkendte lønsystemer. Alle systemer lever op to kravene om sporbarhed, sikkerhed og datatilgængelighed. Til KYC Compliance benytter vi creditro by VISMA.
Modtagere af oplysninger Oplysninger deles kun med:
- Godkendte underdatabehandlere
- Offentlige myndigheder (Skattestyrelsen, Erhvervsstyrelsen) når lovpligtigt
- Efter aftale med kunden
Opbevaring Vi opbevarer dine oplysninger så længe aftaleforholdet eksisterer. Efter kundeforholdets ophør opbevares data i indeværende år + 5 år, jf. bogføringsloven, hvidvaskloven og anden relevant lovgivning.
Dine rettigheder Du har ret til:
- Indsigt i dine oplysninger
- Berigtigelse af urigtige data
- Sletning i særlige tilfælde
- Begrænsning af behandling
- Indsigelse mod behandling
- Dataportabilitet
Kontakt For spørgsmål om persondata: info@bogholderigruppen.dk
Klager Du bør altid først rette henvendelse til os som dataansvarlig, såfremt du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger. Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på - Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk.
Denne politik overholder GDPR og dansk lovgivning.